Garantie en retourneren

Retourneren

Je hebt na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 14 dagen het recht om zonder opgave van redenen de koopovereenkomst te ontbinden. Het retourneren of terugsturen van een bestelling of een deel daarvan, is eenvoudig. Je stuurt daarvoor een mail naar info@tespfishing.be en vermeldt in het onderwerp Retour en het ordernummer. Het ordernummer staat in de orderbevestiging die je per e-mail ontvangen hebt.  Je stuurt het pakket goed verpakt naar Tespfishing, Bankei 64, 2490 Balen in België.  De kosten van de terugzending zijn voor eigen rekening.

Artikelen ruilen

Helaas is het ruilen van een artikel via een retourzending niet mogelijk. In dit geval raden wij u aan om de bestelling te retourneren, te kiezen voor een terugbetaling en een nieuwe bestelling via de website te plaatsen. In bepaalde gevallen is ruilen wel mogelijk:

  • Kleding/schoenen in een andere maat

De retourkosten zijn in dit geval voor jouw rekening, maar wij sturen de juiste maat weer gratis naar je op. Zo delen we de kosten. Om te ruilen volg je dezelfde instructie als bij Retourneren maar in het onderwerp vermeld je Ruilen en het ordernummer.  Je geeft aan welk onderdeel van de bestelling je wilt ruilen je vermeldt de nieuwe maat.

Verkeerde levering

In een uitzonderlijk geval kan het gebeuren dat je een verkeerd product ontvangt. Wij verzoeken je om dan direct contact op te nemen via mail. We horen dan graag wat er mis is gegaan. Vergeet hierbij niet je ordernummer te vermelden. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met je op.

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen. Wat moet ik nu doen?

In een uitzonderlijk geval kan het gebeuren dat je bij aankomst een product met gebreken ontvangt. We zullen deze vervelende situatie snel en netjes oplossen.

Je stuurt een mail naar info@tespfishing.be met de melding Beschadigd en het ordernummer.  Wij ontvangen in dit geval ook graag een foto als bewijs, Nadat wij je aanvraag hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen en zo snel mogelijk contact met je opnemen. Beschadigingen aan producten dienen altijd op deze manier aangemeld te worden.

Heb ik garantie op aangekochte producten?

De niet-goed-geld-terug-garantie van Tespfishing garandeert je dat geleverde producten voldoen aan de specificaties die in het aanbod zijn vermeld. Ben je desondanks van mening dat dit niet het geval is, dan betaalt Tespfishng – indien is voldaan aan de voorwaarden uit de Retour Policy – na retourontvangst van het product het volledige aankoopbedrag binnen veertien dagen aan je terug, als blijkt dat de producten anders zijn dan de bestelde producten, of Tespfishing draagt zorg voor een herstelzending.

Tespfishing garandeert dat de door haar geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld, en staat daarmee in voor de fabrieksgarantie van het geleverde product. De garantietermijn van Tespfishing komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. Deze garantie geldt niet in geval het gebrek is te wijten aan:

a) onoplettendheid;
b) opzettelijke beschadiging; of
c) nagelaten verzorging.
De aanspraak op garantie vervalt eveneens, indien anderen dan Tespfishing, zonder toestemming van Tespfishing, herstel- of andere werkzaamheden aan het product hebben gepleegd.

Hoe meld ik garantie aan?

Je stuurt een email naar info@tespfishing.be en je geeft als onderwerp Garantie mee met het ordernummer. Probeer daarnaast de beschadiging zo goed en duidelijk mogelijk te omschrijven. Ook willen wij graag weten welke actie je van ons verlangt. Zodra wij dit verzoek ontvangen, zullen wij deze in behandeling nemen en ontvang je zo snel mogelijk een reactie.

Verwerking

Zodra wij het retourpakket in ons magazijn ontvangen, zul je een e-mail met een ontvangstbevestiging ontvangen. Binnen enkele dagen na het ontvangen van de retourzending, is de retourzending door ons verwerkt en kun je van ons een reactie per e-mail verwachten. Het eventueel teruggeboekte bedrag staat dan binnen 48 uur weer op je rekening.

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor de retourzending naar het retouradres van Tespfishing en ben je dus vrij in je keuze voor een vervoerder. Zeker bij het retourneren van waardevolle artikelen, raden wij je aan om de zending aangetekend / verzekerd te versturen.

Winkelwagen
Scroll naar boven